FOR SALE: 2 x UAD-1 PCI cards

#1

Ez all

Im selling 2 UAD-1 PCI cards

Both are Project Paks so have:

1176SE
Pultec EQP-1A
Realverb Pro
CS-1
Nigel

One of the cards is a Mackie so also has 1176LN and LA-2A

£220 for the Mackie card
£200 for the non-Mackie card

£400 for both
Reply

#2

selling them? HERESY.

MACC BURN HIM. HE's A WITCH.

i'm quite tempted. can we haggle? Grin
bare
Reply

#3

Scope, say it ain't so Teef

I'd take one if I had a PCI slot for it Icon_sad
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply

#4

Macc Wrote:I'd take one if I had a PCI slot for it Icon_sad

Hahaha you nutcase
Reply

#5

batfink Wrote:selling them? heresy.

macc burn him. he's a witch.

i'm quite tempted. can we haggle? :d

im getting pcie cards to put in the mac pro....non negotiable prices sorry, really need to lose as little money as poss....just thought id give subverts first dibs before advertising elsewhere..

Xyxthumbs

ps ive been a uad user and advocate for over 6 years now Smile
Reply

#6

i'm considering sticking it in my old machine and running it by fxteleport Chin :quarterteeforsemiteefatbest:
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply

#7

i may be interested if i cant get my duende to work properly soon Chin
Reply

#8

Is it not working? Icon_eek

I'll give it a go :3/8thsteefgoingdownto1/8thteefifnoonetellsLaura:
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply

#9

Just very very unstable mate. After reading the mixbuss/duende forum it seems a lot of people are pissed off and cant get it to work. If i cant get it to work soon i will sell it and go for more uads and the neve console instead i think Smile
Reply

#10

ill take the mackie one, edit : ill take it now, overdrafttastic
check pms

yay been after one for ages, perfect timing.

ill prob buy the other one a week later if maccs anything to go by Teef

cheers
Reply

#11

Get that and then get all the plugins, piss yer missus off and she'll leave, leaving you with Pultec, 1073, 1081, 33609, 88RS, LA2A, 1176LN.....

I know what I'd have Teef
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply

#12

paradigm x Wrote:ill take the mackie one, edit : ill take it now, overdrafttastic
check pms

yay been after one for ages, perfect timing.

ill prob buy the other one a week later if maccs anything to go by Teef

cheers

ez ben

i dont have pm's

the card(s) are yours if you want them but i cant send them until my macpro arrives, and the pcie uads arrive...

should be around 1 to 2 weeks.

Xyxthumbs
Reply

#13

Perfect.

I 100% want it, ill bank transfer the money when i get paid so i dont blow it, heh, and you can send when ready. just getting a new pc off leo as well so will give me a couple of weeks to get sorted.

PDX Studios round 3 !

Thats great, was thinking about ebay but am a bit sceptical persoannly, and a fellow sc is ideal.

email me at paradigmx at paradigmx dotcom and give me your bank details whenever youre ready, ill send you my addy back.

they do work on both mac and pc dont they ?

cheers
Reply

#14

macc Wrote:get that and then get all the plugins, piss yer missus off and she'll leave, leaving you with pultec, 1073, 1081, 33609, 88rs, la2a, 1176ln.....

i know what i'd have Teef

heh

im a big fan of the roland echo reckon ill get that first.

then ill start looking for recommendations, having had a play with everything.

:joinsuadprongroup:

Wave
Reply

#15

and the mega heavy skull snaps break is the la2 as well apprently

Drool
Reply

#16

yeah, take the mackie card 100000% Yes

the roland is super nice, as is the plate 140 - my faaaaaaaaaaavourite reverb i have ever hearrd in the box. amazing.

la2a gets battered round my way too - only a small dsp user too.

watch out though mate, you will get hooked!!!
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply

#17

already hooked

thinking hmm the dollar is wank at the mo, so better buy stuff now Lol

good god havent even got it yet
Reply

#18

Smile YHPM
Reply

#19

Macc Wrote:Pultec, 1073, 1081, 33609, 88RS, LA2A, 1176LN.....

btw, mailing UAD about the second card (non-mackie) authorization for 1176LN and LA2A worked wonders. they immediatly sent the .reg file Icon_yippee
Reply

#20

Mackie card now sold.

Still selling the non Mackie Project Pak card

1176SE
Pultec EQP-1A
Realverb Pro
CS-1
Nigel

£200

Smile
Reply

#21

Scope Wrote:Mackie card now sold.

Still selling the non Mackie Project Pak card

1176SE
Pultec EQP-1A
Realverb Pro
CS-1
Nigel

£200

Paradigm X Wrote:already hooked

thinking hmm the dollar is wank at the mo, so better buy stuff now Lol

good god havent even got it yet


Will you be able to resist? CAN YOU? Lol

If you're going to purchase the Roland RE-201, you should definitely buy the other card, too. It takes a lot of power to emulate the bandecho Neutral
Reply

#22

im seriously tempted, although ive only just bought a new pc, skinted.

- if i do can i run the la2a etc on both cards or just the mackie one ?

save £20 as well Chin

christ im as bad as you lot already Hahaha

ill decide soon...

another quick q for uad heads, i assume latency is compensated for in cubase etc ?
Reply

#23

it also means i cant use my current pci audio card, but ive got a firewire one ive been using on my lappy...

argh decisions decisions....
Reply

#24

paradigm x Wrote:- if i do can i run the la2a etc on both cards or just the mackie one ?

macc's 1176ln and la2a worked right from the start on the non-mackie card, i got a message box each time i started those plugins, so i mailed uad about it and they sent the authorization code for card 2.

Yes
Reply

#25

^ glad that worked out thomas Smile

latency is compensated for in sx, just get mixing.... and jizzing.

i strongly recommend - to get the best out of it - getting well used to sx's offline process handling as well as running it all realtime. Yes the neve 88rs will give you a fucking nice mix across two cards, but the juice plugs (ie the other neves, and 201) are a bit hungry.

you'll find yer way round it - groups, using native plugs in combination with choice uad stuff etc etc. you will still jizz though. just put pultec in your output, and sit clcik-dragging the on off button for about an hour like we all did Hahaha
[Image: protabl3.gif]
Don Cherry Wrote:Every human is blessed in her or his life with one love (passion), no matter how long it may last. This Absolute love will last in one's heart and soul forever.
Reply


Possibly Related Threads...
4th February 2013, 16:38
Last Post: Paradigm X
  Delay with UAD cards? Started by katatonic
3 Replies - 465 Views
10th March 2008, 22:25
Last Post: subvert
  Looks like UAD 3 on the cards Started by Macc
33 Replies - 1,224 Views
31st July 2007, 22:03
Last Post: Macc
  Keyboards and Sound cards Started by Neptune
6 Replies - 497 Views
28th December 2006, 19:47
Last Post: Senator Adam
21st January 2005, 14:54
Last Post: Sir Loris of Crowthorne




Theme © iAndrew 2017 - Forum software by © MyBB